H κ. ΚΑΦΑΤΣΑΚΗ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ Γ. ΖΩΓΡΑΦΟΥ

Της Ελένης Μήτσου

235 blokarismaΔυο χρόνια έχουν περάσει από την πρώτη φορά που θέσαμε το ζήτημα της Γ. Ζωγράφου στη Δημοτική Αρχή – και το θέσαμε επανειλημμένα.

Από το Νοέμβρη του 2014 γράφαμε:

«Η Γ. Ζωγράφου είναι μεγάλο βάσανο για όσους είναι υποχρεωμένοι να την ανεβοκατεβαίνουν συχνά με το ΙΧ τους ή με το λεωφορείο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα προκύπτει αν συναντηθούν στην άνοδο και στην κάθοδο δυο λεωφορεία ή λεωφορείο με φορτηγό. Γιατί τότε, τις περισσότερες φορές, η κυκλοφορία μπλοκάρει εντελώς για χρονικό διάστημα που ξεκινά από μερικά λεπτά για να φτάσει το τέταρτο, ακόμα και τη μισή ώρα!»

Στο ίδιο άρθρο δημοσιεύαμε και δηλώσεις οδηγών λεωφορείων:

«Για τους οδηγούς είναι γραμμή – τιμωρία! Είναι πολύ δύσκολη γραμμή. Στη Γ. Ζωγράφου πρέπει να κοιτάμε συνέχεια μακριά, για να βλέπουμε αν έρχεται λεωφορείο ή φορτηγό από την αντίθετη κατεύθυνση και να βρούμε κάποιο ”άνοιγμα” να χωθούμε, μέχρι να περάσει. Αν δεν βρούμε, μπλοκάρει η κυκλοφορία. Και για να ξεμπλοκάρει κλείνουμε καθρέφτες, καβαλάμε πεζοδρόμια, ακουμπάει το ένα όχημα το άλλο… Είναι πολύ κοπιαστικό και μπορεί να πάρει μέχρι και μισή ώρα.»

Δεν μείναμε στην διαπίστωση του προβλήματος. Αντιθέτως, σε συνεργασία και με τους οδηγούς των λεωφορείων προτείναμε μια πολύ απλή και φτηνή λύση:

Να τοποθετηθούν οριοδείκτες (πλαστικά κολωνάκια) ανάμεσα στις δυο λωρίδες κυκλοφορίας της Γ. Ζωγράφου. Με αυτό τον τρόπο αποτρέπεται το παρκάρισμα στις άκρες του δρόμου και ξεμπλοκάρει ο δρόμος. [1]

Το μέτρο αυτό έχει εφαρμοστεί σε περισσότερους από 60 Δήμους σε όλη την Ελλάδα με μεγάλη επιτυχία, λύνοντας προβλήματα αντίστοιχα με αυτά της Γ. Ζωγράφου.

Δυο χρόνια ψεύτικες δικαιολογίες

Εδώ και 2 χρόνια η κ. Καφατσάκη εφευρίσκει συνεχώς δικαιολογίες για να μην μπουν οι οριοδείκτες ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας.

Ας δούμε μερικές από αυτές…

1.      Στα πρώτα δημοτικά συμβούλια που έμπαινε το θέμα, η κ. Καφατσάκη «εξηγούσε» ότιοι όποιες αλλαγές στη Γ. Ζωγράφου θα «πάνε πακέτο» με την ανάπλαση της Πλατείας Γαρδένιας, η οποία θα γίνει όταν θα έρθει το μετρό στου Ζωγράφου.

 Μόνο που, το μετρό στου Ζωγράφου αναμένεται, σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, να φτάσει στην πλ. Γαρδένια το 2024!

2.      Σε μια σειρά επόμενα δημοτικά συμβούλια η κ. Καφατσάκη έλεγε πως ο Δήμος δεν έχει οριοδείκτες και πρέπει να παραγγείλει και πως οι οριοδείκτες θα τοποθετηθούν στη Γ. Ζωγράφου, αφότου γίνει νέα ασφαλστόστρωση.

Από την ημέρα που ειπώθηκε αυτή η κουβέντα (Οκτώβρης 2015) μέχρι να γίνει η νέα ασφαλτόστρωση πέρασαν 10 μήνες. Οι δε οριοδείκτες δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα…

3.       Στο ερώτημα πού θα μπουν οι οριοδείκτες (γιατί στο πλάι του δρόμου υπήρχαν επί χρόνια χωρίς να λύνουν το πρόβλημα) η κ. Καφατσάκη απαντούσε: «Δεν είμαι μηχανικός, είμαι οικονομολόγος», και «εξηγούσε» ότι επειδή αυτή δεν ξέρει αν οι οριοδείκτες πρέπει να μπουν στις άκρες του δρόμου ή ανάμεσα στις δυο λωρίδες κυκλοφορίας, έχει ζητήσει μελέτη από το Πολυτεχνείο!!!

Η μελέτη από το Πολυτεχνείο ακόμα έρχεται…

Σε μια προσπάθεια να ξεπεραστεί και αυτός ο σκόπελος, η Ειρήνη Πλουμπίδη, δημοτική σύμβουλος του «Ξεκινήματος» Ζωγράφου (για ένα χρόνο, στα πλαίσια εναλλαγής, με τη δημοτική κίνηση Κίνημα στην Πόλη) κατέθεσε στις 19/11/2015 στο Δημοτικό Συμβούλιο μιαγνωμοδότηση του συγκοινωνιολόγου – πολεοδόμου Κοσμά Αναγνωστόπουλου [2] ο οποίος και αυτός πρότεινε να διαχωριστούν τα δυο ρεύματα κυκλοφορίας με οριοδείκτες. [3]

Στην ίδια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο Αποστόλης Κασιμέρης, μέλος του «Ξ» και εκλεγμένος συνδικαλιστής στο συνδικάτο των εργαζομένων στα λεωφορεία, κατέθεσεψήφισμα που υπογραφόταν από 205 οδηγούς λεωφορείων οι οποίοι επίσης διεκδικούσαν να διαχωριστούν τα δυο ρεύματα κυκλοφορίας της Γ. Ζωγράφου με οριοδείκτες για να λυθεί το πρόβλημα. Επιπλέον, ο Αποστόλης Κασιμέρης κατέθεσε έγγραφα και φωτογραφίες από άλλους Δήμους που είχαν λύσει αντίστοιχα προβλήματα διαχωρίζοντας τις δυο λωρίδες κυκλοφορίας με οριοδείκτες.[4]

Η κ. Καφατσάκη είχε απαντήσει τότε ότι θα τα μελετήσει…

4.       Στα τέλη Αυγούστου (φέτος) η κ. Καφατσάκη είπε στον Αποστόλη Κασιμέρη και στη συντάκτρια αυτού του άρθρου ότι

«Οι μηχανικοί του Δήμου δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη να τοποθετηθούν οριοδείκτες ανάμεσα στις δυο λωρίδες κυκλοφορίας»

και συνέχισε λέγοντας πως αν θέλουμε να τοποθετηθούν οριοδείκτες ανάμεσα στις δυο λωρίδες κυκλοφορίας πρέπει να προσκομίσουμε στο Δήμο έγγραφο αίτημα από τον ΟΑΣΑ!

Το κάναμε και αυτό! Οι συγκοινωνιολόγοι του ΟΑΣΑ μελέτησαν το ζήτημα, κατέληξαν στην ίδια πρόταση που έχουμε καταθέσει εδώ και 2 χρόνια και στις 9 Σεπτεμβρίου ο ΟΑΣΑ έστειλε έγγραφο αίτημα στο Δήμο Ζωγράφου να διαχωρίσει τις δυο λωρίδες κυκλοφορίας της Γ. Ζωγράφου με οριοδείκτες! [5]

Δεν θέλουν – Είναι τόσο απλό!

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 26 Σεπτέμβρη ακούσαμε για μια ακόμα φορά ότι οι οριοδείκτες δεν θα τοποθετηθούν ανάμεσα στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας αλλά στις άκρες του δρόμου και μάλιστα όχι παντού, αλλά κατά διαστήματα, «όπου το επιτρέπει το πλάτος του δρόμου»!

Όσο για το πρόβλημα των παρκαρισμένων ΙΧ που μπλοκάρουν διαρκώς την κυκλοφορία ο κ.Κικάκης (αντιδήμαρχος τεχνικών έργων και παιδείας) απάντησε πως θα λυθεί με μεγαλύτερη αστυνόμευση. Δηλαδή ο…  ένας δημοτικός αστυνομικός του Δήμου Ζωγράφου θα κόβει κλήσεις και αν αυτό δεν επαρκεί ο Δήμος θα καλεί την τροχαία να κόβει κλήσεις…

Η Δημοτική Αρχή αντί να υιοθετήσει μια απλή και φτηνή λύση για το πρόβλημα της Γ. Ζωγράφου επιλέγει και να φορτώσει τους Δημότες με κλήσεις και πρόστιμα και να μην λύσει τελικά πρόβλημα. Και το λέμε αυτό γιατί η «λύση» που προτείνει η Δημοτική Αρχή έχει ξαναδοκιμαστεί: από την Διοίκηση Καζάκου! Μετά από μια διαμαρτυρία των οδηγών λεωφορείων (είχαν διακόψει τη λεωφορειογραμμή 235 σε ένδειξη διαμαρτυρίας) ο Καζάκος καλούσε για μερικές μέρες την τροχαία η οποία έκοβε κλήσεις στα παρκαρισμένα ΙΧ στη Γ. Ζωγράφου. Το πρόβλημα «λύθηκε» …για μερικές βδομάδες. Μόλις άρχισε να ξεχνιέται το θέμα και τα τηλεφωνήματα στην τροχαία σταμάτησαν, τα ΙΧ άρχισαν να ξαναπαρκάρουν στις δυο άκρες της Γ. Ζωγράφου.

Ευτυχώς που τώρα έχουμε Δημοτική Αρχή ΣΥΡΙΖΑ και θα δώσει λύσεις στα προβλήματα.

____________________________________

[1] Εκτός από την τοποθέτηση οριοδεικτών ανάμεσα στις δυο λωρίδες κυκλοφορίας πιστεύουμε ότι η Δημοτική Αρχή πρέπει να κάνει να «ανοίξει» τα δημοτικά γκαράζ της περιοχής επιτρέποντας στους μόνιμους κατοίκους, στους καταστηματάρχες και λοιπούς επαγγελματίες της Γ. Ζωγράφου να παρκάρουν κατά προτεραιότητα σε αυτά με συμβολικό ή πολύ χαμηλό μηνιαίο ενοίκιο – ανάλογα με τα εισοδήματα τους. Επίσης κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας των καταστημάτων θα μπορούσε, να επιτρέπεται η δωρεάν στάθμευση π.χ. για μια ώρα σε όλους όσους θέλουν να επισκεφτούν τα καταστήματα και τους επαγγελματίες της περιοχής.

[2] Ο Κοσμάς Αναγνωστόπουλος είναι κάτοικος Ζωγράφου και κινηματικός αγωνιστής. Ως επιστήμονας έχει καλεστεί από μια σειρά Δήμους (όπως π.χ. ο Δήμος Αγίας Παρασκευής) να καταθέσει την πρόταση του για πολεοδομικά και συγκοινωνιολογικά ζητήματα (αμισθί), ενώ είναι συνεργάτης Δήμων του Αιγαίου μέσω του «Δικτύου Δάφνη».

[3] [4]https://xekinimazografou.wordpress.com/2015/11/26/%CF%88%CE%AE%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-205-%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CF%8E%CE%BD-%CE%B3%CE%BD%CF%89%CE%BC%CE%BF%CE%B4/

[5]

oasa1oasa2

πηγή: Ξεκίνημα Ζωγράφου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s